İyi bir
öğretmeni genel olarak tanımlarsak öğrencilerine karşı hoşgörülü davranan,
öğrencilerini koşulsuz seven, onlara karşı saygılı davranan, öğrencilerle
etkili iletişim kurabilen, yeri geldiğinde onlarla arkadaş olan, mesleki
alanında kendini sürekli geliştiren bir öğretmen olarak tanımlaya biliriz.
İyi bir
öğretmende bulunması gereken önemli özelliklerden biriside etkili iletişim
kurabilmektir. Öğrenciyle etkili iletişim kuramayan öğretmen etkili bir öğretim
süreci yürütemez. İletişim çift yönlü bir süreçtir bu sebeple öğretmen dersin
büyük bölümünde sürekli olarak öğrenciye dönüt vermeli ve öğrenciyi ders
boyunca aktif olmasını sağlamalıdır. Öğrencilerle etkili iletişim kuran bir
öğretmen ders sürecini de verimli bir şekilde işlemiş olur. Ayrıca öğrencilere
gerektiğinde uyarı vermeli gerektiğinde de öğrenciyi pekiştirmelidir bunlarda
etkili iletişimin sonuçlarıdır. Ayrıca öğretmen öğrencilerle konuşurken
yargılayıcı bir dil kullanmamalı ve öğrencilerin kişiliklerinin hedef alacak
cümleler kaçınmalıdır. Öğrenmenin etkili iletişim kurmasını sağlayan bir diğer
etkende empatidir. Öğretmen öğrencinin yaşadığı duyguları anlamazsa yani empati
kurmazsa etkili bir iletişim kuramaz.
İyi bir
öğretmen sınıfın yönetimi öğretim sürecini aksatmayacak bir şekilde sağlamalıdır.
Öğretmen sınıf yönetimi sağlarken cezaya başvurmamalı öğrencinin kişiliğini
hedef alacak davranış veya cümlelerden kaçınmalıdır. Sınıfın yönetimini
öğrencilerle belirlediği kurallar doğrultusunda sağlamalıdır. Öğretmen yeri geldiğinde
bazı öğrenci davranışlarını görmezden gelebilir bazılarına ise gereken dönütü verebilir. Bu davranışlar yapılma
sıklığı veya dersin işlenişini engelleyecek durumlara göre değişir. Sınıf
yönetimini sağlamanın en etkili yolu tüm öğrencileri aktif bir şekilde derse
dahil etmektir. Bunu başaran öğretmen sınıfı da yönetmiş olur.
Zaman
yönetimi dersi sağlıklı iletmesi açsından oldukça önemlidir. Öğretmen dersi
işlerken zamanı iyi bir şekilde kullanmazsa işleyeceği konuları yetiştiremez
veya öğrencileri sürece katmadan dersi anlatır geçer. Bunların önüne geçmek
için öğretmenin ders planlamasını iyi bir şekilde ve tüm olasılıkları düşünerek
hazırlamalıdır. Böylelikle öğretmen etkinliklere ve ders anlatımına gereken
zamanı etkili bir şekilde kullanmış olur.
Değerlendirme
işlemi öğretim sürecinin önemli bir yerini oluşturur. Öğretmen değerlendirme
yaparken bazı kriterleri göz önünde bulundurmalıdır. Öğretmen eğer sınav
yapmışsa bu sınavın değerlendirmesini yapmadan bir cevap kağıdı hazırlamalı ve
öğrencilerin isimlerine bakamadan kağıtları okumalıdır. Bu şekilde iyi bir
değerlendirme yapmış olur. Öğretmen dersi bir proje yaptırarak değerlendirme
yapacaksa burada hem süreci hem de ortaya çıkan ürünü değerlendirmelidir. Buradan
yola çıkarak öğretmen kullandığı yöntem, teknik ve materyale uygun bir
değerlendirme yapmalıdır.
İyi
bir öğretmen mesleki açıdan kendisini sürekli geliştiren yenileyen öğretmendir.
Hem kendi alanındaki gelişmeleri takip etmek hem de güncel teknolojiyi takip
etmek öğretmenlerin görevidir. Bu şekilde öğretmen meslek içi eğitim
kurslarına, konferanslara, öğretmen projelerine vb etkinliklere katılarak
kendini geliştirmelidir.
Live Baccarat & More - FEBCasino
YanıtlaSilLive Baccarat, the traditional way to play in casinos and get 바카라 사이트 involved with the casino 제왕 카지노 game. The game is งานออนไลน์ played with four decks of 52 cards.