8 Mart 2015 Pazar

Tema 1


İyi bir öğretmeni genel olarak tanımlarsak öğrencilerine karşı hoşgörülü davranan, öğrencilerini koşulsuz seven, onlara karşı saygılı davranan, öğrencilerle etkili iletişim kurabilen, yeri geldiğinde onlarla arkadaş olan, mesleki alanında kendini sürekli geliştiren bir öğretmen olarak tanımlaya biliriz. 

İyi bir öğretmende bulunması gereken önemli özelliklerden biriside etkili iletişim kurabilmektir. Öğrenciyle etkili iletişim kuramayan öğretmen etkili bir öğretim süreci yürütemez. İletişim çift yönlü bir süreçtir bu sebeple öğretmen dersin büyük bölümünde sürekli olarak öğrenciye dönüt vermeli ve öğrenciyi ders boyunca aktif olmasını sağlamalıdır. Öğrencilerle etkili iletişim kuran bir öğretmen ders sürecini de verimli bir şekilde işlemiş olur. Ayrıca öğrencilere gerektiğinde uyarı vermeli gerektiğinde de öğrenciyi pekiştirmelidir bunlarda etkili iletişimin sonuçlarıdır. Ayrıca öğretmen öğrencilerle konuşurken yargılayıcı bir dil kullanmamalı ve öğrencilerin kişiliklerinin hedef alacak cümleler kaçınmalıdır. Öğrenmenin etkili iletişim kurmasını sağlayan bir diğer etkende empatidir. Öğretmen öğrencinin yaşadığı duyguları anlamazsa yani empati kurmazsa etkili bir iletişim kuramaz.

İyi bir öğretmen sınıfın yönetimi öğretim sürecini aksatmayacak bir şekilde sağlamalıdır. Öğretmen sınıf yönetimi sağlarken cezaya başvurmamalı öğrencinin kişiliğini hedef alacak davranış veya cümlelerden kaçınmalıdır. Sınıfın yönetimini öğrencilerle belirlediği kurallar doğrultusunda sağlamalıdır. Öğretmen yeri geldiğinde bazı öğrenci davranışlarını görmezden gelebilir bazılarına ise  gereken dönütü verebilir. Bu davranışlar yapılma sıklığı veya dersin işlenişini engelleyecek durumlara göre değişir. Sınıf yönetimini sağlamanın en etkili yolu tüm öğrencileri aktif bir şekilde derse dahil etmektir. Bunu başaran öğretmen sınıfı da yönetmiş olur.

Zaman yönetimi dersi sağlıklı iletmesi açsından oldukça önemlidir. Öğretmen dersi işlerken zamanı iyi bir şekilde kullanmazsa işleyeceği konuları yetiştiremez veya öğrencileri sürece katmadan dersi anlatır geçer. Bunların önüne geçmek için öğretmenin ders planlamasını iyi bir şekilde ve tüm olasılıkları düşünerek hazırlamalıdır. Böylelikle öğretmen etkinliklere ve ders anlatımına gereken zamanı etkili bir şekilde kullanmış olur. 

Değerlendirme işlemi öğretim sürecinin önemli bir yerini oluşturur. Öğretmen değerlendirme yaparken bazı kriterleri göz önünde bulundurmalıdır. Öğretmen eğer sınav yapmışsa bu sınavın değerlendirmesini yapmadan bir cevap kağıdı hazırlamalı ve öğrencilerin isimlerine bakamadan kağıtları okumalıdır. Bu şekilde iyi bir değerlendirme yapmış olur. Öğretmen dersi bir proje yaptırarak değerlendirme yapacaksa burada hem süreci hem de ortaya çıkan ürünü değerlendirmelidir. Buradan yola çıkarak öğretmen kullandığı yöntem, teknik ve materyale uygun bir değerlendirme yapmalıdır.

İyi bir öğretmen mesleki açıdan kendisini sürekli geliştiren yenileyen öğretmendir. Hem kendi alanındaki gelişmeleri takip etmek hem de güncel teknolojiyi takip etmek öğretmenlerin görevidir. Bu şekilde öğretmen meslek içi eğitim kurslarına, konferanslara, öğretmen projelerine vb etkinliklere katılarak kendini geliştirmelidir. 

1 yorum:

  1. Live Baccarat & More - FEBCasino
    Live Baccarat, the traditional way to play in casinos and get 바카라 사이트 involved with the casino 제왕 카지노 game. The game is งานออนไลน์ played with four decks of 52 cards.

    YanıtlaSil