17 Mayıs 2015 Pazar

Tema 4

Öğretmenlik uygulamasında öncelikle öğretmenlik mesleğinin ne kadar emek ve fedakarlık gerektiren bir meslek olduğunu öğrendim. Açıkçası ilk başlarda kolay bir meslek olarak algılıyordum ama şimdi o düşüncem değişti. Öğretmenlik uygulamasını iletişim yönünden değerlendirirsem öğrencilerle nasıl konuşacağımı, onlara nasıl hitap edeceğimi, problem durumlarında onlarla nasıl bir dille konuşacağımı öğretmenlik uygulamasında yaşayarak öğrendim.

Sınıf yönetimi konusunda staj öğretmenlerimizi gözlemleyerek onların sınıf yönetiminde kullandıkları yöntemleri gözlemleyerek öğrenmeye çalıştık. Açıkçası stajda ders anlatıncaya kadar sınıf yönetiminin kolay olduğunu düşünüyordum ama dersi anlatınca zor bir iş olduğunu gördüm. Bu konuda öğretmenlerimizin de tavsiyeleri bizim kendimizi geliştirmemizi sağladı. Bir öğretmenin etkili bir şekilde ders işlemesi için sınıf yönetimini çok iyi şekilde yapması gerektiğini öğrendim. Ayrıca bu konuda birçok yaşantı geçirerek kendimizi daha da geliştirdiğimizi gördük.
Zaman yönetimi de etkili bir ders işleme için gereken koşullardan bir tanesidir. Zamanı iyi kullanamayan öğretmenlerin konuları ya tam işleyemez ya da hızlı bir şekilde öğrenciyi dikkate almadan konuyu işleyip geçer. Bu tür durumlar da düşmemek için iyi bir ders palanının hazırlamasını gerektiğini öğrendik. Ayrıca derse gelemeden anlatılacak konuya da hazırlık yaparak gelmemiz gerektiğini öğrendim.

Öğretmenlik uygulamasında değerlendirme konusunda öğrenciyi hem süreç hem de sonucu kriter alarak değerlendirmenin en etkili yöntemlerden olduğunu öğrendik. Çünkü direk sonuç odaklı bir değerlendirme öğrenciyi olumsuz etkileyebiliyor. Özellikle küçük yaştaki çocukları değerlendirirken onların ilgisini çekecek türde etkinlikler hazırlayarak yapmak öğrencilerin değerlendirme sürecini istekli ve mutlu bir şekilde yapmalarını sağlar. Staj yaparken öğretmenimiz sürekli bu tarz değerlendirme etkinlikleri yapardı buda öğrencilerin motivasyonunu ve isteklerini gerçekten artırıyordu. Ayrıca öğrencinin gelişimini sürekli takip etmenin öğrenci başarısı açısından oldukça önemli olduğunu öğrendim.


Mesleki gelişim açısından değerlendirmeye gelirsek kendimizi sürekli geliştirmemiz gerektiğini, yeni teknolojileri sürekli takip edip aktif olarak kullanmamızı, farklı öğrenme tekniklerinden yararlanmamızı, farklı görüşlere açık olmamızı öğrendim. Teknoloji konusunda diğer öğretmenlere yardımcı ve rehber olmalıyız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder